Розвиток професійної компетентності практичних психологів

Практична психологія дійсного члена НАПН України Т.С. Яценко реалізує специфічні теоретичні знання, що в роботі психолога виявляються як професійна інтуїція. Метод глибинної психокорекції дозволяє надавати ефективну психологічну допомогу особі у вирішенні її особистісних проблем та сприяє формуванню професійних якостей. На фото 1 представлений семінар практичних психологів на тему «Основи глибинно-психологічної корекції особистості» з використанням найрізноманітніших прийомів психоаналітичної роботи: з авторськими та неавторськими малюнками, невербальними та вербальними вправами, психодрамою, роботою з каменями і т. ін.
Спеціальну підготовку з даної методики отримав практичний психолог Красноставської ЗОШ І-ІІІ ступенів Цісар Марина Володимирівна за сприяння ХОІППО.
Набутим досвідом Марина Володимирівна поділилася з учасниками семінару. Основне завдання методики глибинної психокорекції полягає у визначенні психологічного стану особистості через її підсвідомість, яка відображається на рівні свідомого: малювання малюнків, психоаналітичної роботи з каменями, ліплення солоним тістом тощо.
Психологу для отримання дуже важливої, особистісно-значимої інформації про особистість, енергетичну спрямованість неусвідомлюваних тенденцій поведінки, важливо не тільки проаналізувати виконані психомалюнки, згідно комплексу запропонованих тем, а й проінтерпретувати їх так, щоб дитина, з якою працює психолог мала бажання розповісти більше.
Психоаналітична робота з каменями (Фото 2) допомагає отримати інформацію про взаємовідносини особистості у шкільному та сімейному оточені, для планування подальшої роботи.
Тісто – на диво пластичний матеріал для ліплення різних фігур і композицій: ніжний, м’який, на відміну від звичайного пластиліну. Саме елемент «Ліплення солоним тістом», як один з методу глибинної психокорекції особистості практикували психологи на семінарі (Фото 3). Розвиток уяви, перенесення несвідомого на виліплену фігуру, демонстрація емоційного стану особистості через кольори – це практичне застосування даної методики.
Семінар працював на підвищення рівня фахової майстерної практичних психологів, розширив рамки професійної підготовки.
Л.Бучок  –  заступник директора Красноставської ЗОШ